A trophy menete, szabálya.
A trophy két különálló futamból áll. A futam a starttól a célig tart. A rajt sorrend kiírása a start számok alapján történik,mely történhet sorsolással,vagy nevezés sorrendjében.
Rajtolás 2 percenként történik a megadott startidőkor. Amely versenyző a startidejét lekési utolsónak indulhat, viszont a futamideje a startidejekor elindul.
Itiner: olvasható, megfelelő vonalvastagsággal irt (többnyire nyomtatott), egy sorban, lentről felfelé olvasva és a méretek,10 méter pontossággal méterben megadva. (Pl. 160 méter = 160 : 1km 150 m = 1150 )
A rendező az útvonalon SPECIÁL( SPEC )feladatot jelöl ki,azt az itinerben jelöli. A speciál szalaggal körbe van kerítve. Bejáratánál versenybíró áll. A speciálban egyszerre csak egy autó tartózkodhat. A sofőrt csak a navigátor irányíthatja. Külső segítség tilos. Az autóra felállni tolni, kézzel tartani tilos. Szalagot kézzel érinteni azt kitolni tilos kivéve az autónak.
A speciál 5 szakaszból áll,melyben 4 kaput kell kijelölt sorrendben teljesíteni. Normál kat. kék, profi kat. sárga , extrém piros színű.
Ha az autó teljes karosszériájával áthalad(teljesíti) a startkapun ,500 hibapont ,profi +, open kategóriánál 600 hibapont ,ha az 1 számú kaput teljesíti 400 hibapont,( profi +, open 500) ha a 2 számú kaput teljesíti 300 hibapont,( profi +, open 400) ha a 3 számú kaput teljesíti 200 hibapont , (profi,+, open 300) ha a 4 számú kaput teljesíti 100 hibapont, (profi +, open 200) ha a profi +, open az 5 számú kapun is áthalad 100 hibapont célkapun is áthalad 0 hibapont. A célkapu teljesítése 4 feladat kapu teljesítése után értékelhető. Kapukaró döntés 25 hibapont. Kapukaró döntésnek számít ha a karó két pontja érinti a földet valamint az autó egyik kereke a karó egyik míg a másik a másik oldalán haladt, (áthajtás a karón) a karó helyzetétől függetlenül karódöntésnek számít. Tárgyi segítség pl: homokvas, emelő kézi csörlő 25 hibapont.
Szalagszakítás 50 hibapont. Kidőlő fa lehulló faág stb. Autó által elszakított szalag szabálytalan befejezésnek minősül, az adott helyen befejezi a speciált, valamint maximális időt kap. Normál kategória a speciálban nem csörlőzhet.
A speciálban a kapuk szélesség minimum 3 méter.
A speciálban eltölthető idő max. 10 perc extrem kategória 15perc. A szakaszban eltöltött idő mérve van,mely pontegyenlőség esetén dönt a kevesebb idő alatt teljesítő javára.
A teljesítéshez a versenyzők „csörlő” és „ egyéb eszközöket „vehetnek igénybe alkalmanként és akasztásonkénti hibapontokért. . Normál kategória a speciálban nem csörlőzhet. Kötelező a szakaszt a versenyzőknek,az autóban ülve becsatolt övvel,sisakkal elkezdeni. Kizárólag az startolhat egyedül aki nem nevezett navigátort. A navigátor a start után kiszállhat,kívülről segítheti a társát. A szakasz teljesített, amikor az autó teljes terjedelmével,és a navigátor a használt eszközökkel együtt, áthalad a célkapun.
25. Kapu teljesítése:
Számmal jelzett kapukaró a menetirány szerinti bal oldalt kell lennie. Kizárólag előre mentben lehet teljesíteni,úgy hogy az autó egyik első kerekének a kapukarón belül kell haladnia. Az autó teljes terjedelmével el kell hagyni a kapu vonalát. Kapu vonalán teljes terjedelemben csak egyszer lehet áthaladni (beletolatni Tilos).
Akció helyzetben a versenyző háromszor próbálkozhat utána csörlővel kell a feladatot megoldania, kivéve a normál kategóriánál. Normál kategória az adott ponton lesz értékelve és max. spec idő lesz beírva.
Speciál feladat értékelése:
Teljesítése szakaszidőn belül ’ O ’ hibapont ,plusz a teljesítés alatt szerzett hibapontok . Szakaszidőn belül nem teljesítés esetén az idő lejártakor a versenyzőt az adott pozícióban kell értékelni (500,400,300,200,100 hibapont ) plusz az addigi hibapontok. Open és profi + kategóriában 600 hibaponttól indul a speciál teljesítése amennyiben elkezdte a feladatot. A szakaszt nem teljesítő versenyző ideje, a maximális 10 perc.
Speciál teljesítésének megtagadása 2000 hibapont
27. A verseny rendezői az útvonalon TELJESÍTMÉNY KONTROL PONT (TKP) feladatot jelölhet ki, mely az útvonal része,nem kötelező körbeszalagozni. Amennyiben körbe van szalagozva abban az esetben a speciál szakasz szalagra vonatkozó szabálya vonatkozik. Az itinerben,vagy a feladat kezdetekor a területen jelölni kell. Időkiírás torlódás esetén sincs! A TKP teljesítését előre kihelyezett „KP” vagy pályabíró igazolhatja . Az autóban található eszközök használata engedélyezett ,csörlő használható. A versenyzők egymásnak segíthetnek!A feladat teljesítése alatt a szintidő nem áll meg. . Feladatra színt időt határoztunk meg . Normál és profi kategória 10perc, extrém kategória 20perc. Szint idő lejárta esetén 500 hibapont. Szalag szakítás 500 hibapont.
A TKP nem teljesítése 2000hibapont.
- Kp elhagyása nem sorrendben való bepecsételése 50 hibapont. Élő kp. Aláírásával vagy pecséttel igazol. Azon a versenyzők akik nem a megfelelő úton érkeznek nem kapnak igazolást.
Kategóriák:
Normál: A gyári állapottól kevésbé eltérő autók .Nehézterep gumi megengedett. A motornak típus azonosnak kell lenni. Sarokfék, nem gyári difizár, hegesztett difi nem megengedett. Futómű átalakítása, rugózás laprugóról spirálosra és vissza nem megengedett. Emelés max. 10cm. Abban az esetben ha megfelelő létszámú autó nevez akkor a kategóriát kicsi és nagyra bontjuk, a profi kategóriához hasonlóan.
Open : Szintén kicsi és nagy kategóriára bontjuk, mint a normál és profi kategóriát.
Nem gyári difizár, sarokfék elektromos csörlő megengedett. Karosszéria átszabható.
Nem megengedett a portál híd, kardán csörlő, szintszabályzás.
Profi : Kötelező felszereltség bukócső, csörlő.
Profi kicsi: max. 1850 cm3 motor , gyári hidak
Profi nagy: min 1850 cm3 motor
Profi + PROFI+ kategória extrem kategória útvonalán halad, a profi speciálokat teljesítve, plusz 1 kapuval. Profi+ kategóriába nem kötelező a kardán csörlő. Azaz ha 35” kereked van és a biztonsági feltételeknek megfelelsz indulhatsz ebben a kategóriában.
Extrém: portál híd , cső váz , összkerék kormányzás.
Jó versenyzést kíván a G.T:E.